Diákújságíróink cikkei

Branding -Brand felirat a falon

Branding, azaz a márkaépítés 10 alapszabálya

Szerző: Ember András 13.B (Pénzügyi-száviteli ügyintéző tanulónk)

Azért választottam a branding témáját, mert úgy gondolom, hogy rendkívűl érdekes, sokrétű és tanulságos téma a, ha jövődet vállalkozóként képzeled el, esetlegesen franchiset szeretnél indítani. Adok számodra 10 tippet amely úgy vélem, hogy elengedhetetlen az arculat kialakítása során.

Mi is az a branding?

A branding nem más, mint egy olyan termék illetve szolgáltatás, amelyet az emberek agyában kezdünk el értelemmel felruházni, lényegében tudtukra adjuk, hogy miért is hasznos az adott termék illetve szolgáltatás a számukra.

1. Legyen egy, a többitől eltérő azaz differenciált terméked!

Hogy miért kell hogy eltérjen? Nos a válasz egyszerű, azért szükséges, mert így nem lehetséges a későbbiekben más, a tiéddel azonos kategórában lévő termékhez vagy akár szolgáltatáshoz hasonlítani, így az általad kreált ötlet nem lesz provinciális.

2. Legyen üzenete az általad megálmodott kreációnak!

Azért kell a személyes üzenet, mert ez téged az arculatod illetve a termékedet határozza meg, továbbá ez utóbbinak a célközönségét is, amely elengedhetetlen egy növekvő tendenciás vállalkozásnál.

3. A munkatársaid ugyanolyan hasznosnak véljék a termékedet, mint te

Gondolj csak bele, ha a gondolkodásmódotok, a racionalitásotok, a látásmódotok hasonlóan működik, akkor bizony a munka és annak preferenciái is egy szinten lehetnek. Nyilván pontosan rögzített szabályok betartásával egybekötve.

4. Legyen szemléletformáló, továbbá írásos formában feltüntetett marketinges szleng

Tehát legyen egy jelmondatotok, amely titeket, és a munkátokat jellemez, amelyről a vásárlók tudhatják, hogy az a termék illetve szolgáltatás a tiétek.

5. Garancia vállalás

Mindenféleképpen válalljátok a garancia fogalmát, intézményét, s ami módfölött fontos, tüntessétek föl az általatok árusított cikkeken, mert az emberek többségében úgymond ez egy biztonsági "játék". Ezzel azt sugalljátok, hogy komolyan gondoljátok és készek vagytok felelősséget vállalni.

6. Legyen a márkádnak megszemélyesítése

Gondolj csak bele, mi lehet érdekesebb, mint egy adott kategóriára vonatkozó termékmegjelölés, vagy például egy frappáns márkanév, ami a te elméd ihlette ötlet? Nos inkább az utóbbi. Mert elsősorban a név az ami kötelez, meghatároz, és megfogja az embereket.

7. Reklám, ismeretterjszetés

A legfontosabb, hogy minden ismeretterjesztés, amely a nagy közönség elé tárul, téged, a személyiségedet és mindenekelőtt a te márkád, terméked és szolgáltatásodat mutassa be egységesen, felismerhetően.

8. Kommunikáció a célközönséggel

Rendkívűl fontos a kommunikáció a külvilággal a célközönséggel, mert ezen megnyilvánulások alapján Te és a márkád is fejlődhettek, továbbá, a brandeteken kívűl titeket is megismerhetnek közelebbről. Például a közösségi platformos megnyilvánulásaitoknál el kell döntenetek az arculattól független kommunikációs stílusotokat, például egy megszólításnál, a magázódást vagy pedig inkább a baráti megszólítást választjátok e. Ez nyilván a célközönségtől függ.

9. Extrém faktoriális

A műved hasznossága ötvöződjön az extrém fogalommal. Mutassatok be a termékkel vagy szolgáltatással olyan világokat, lehetőségeket, amelyekre egy egyszerű néző, nem is gondolna, ez teszi végső soron felejthetetlenné.

10. Légy a márkád és a márkád Te légy!

Add bele a szívedet, lelkedet, tárulkoztasd meg a világ előtt gondolataidat, alkotói, illetve kreatív mélységeidet, mert ez emeli ki a középszerből azt amit alkottál.

Nagyon szépen köszönöm, hogy végigolvastad a cikkemet, remélem segítségedre lehettem abban, hogy hogyan is alakítsd ki arculatodat. Sikeres vállalkozást!