Érdekességek

Március 15-én van ennek is a világnapja

Szerző: Szabó Annamária, 12.A

Az alvás világnapja, március 15.

Én szeretek aludni és valószínűleg mindenki szeret aludni. Kiderült, hogy az alvásnak is van világnapja, erről és magáról az alvásról szeretnék néhány gondolatot megosztani. Mi is történik, ha túl sokat, vagy túl keveset alszunk?

Az alvás világnapja az Egyesült Államokból indult és célja felhívni a figyelmet az egészség, az alvás, az életmód és a közlekedés összefüggéseire. Az alvás kiemelkedően fontos része a mindennapoknak, mégis egyre rosszabbul alszanak az emberek. Annyira, hogy szinte már népbetegségnek számít.

Kevés alvás következményei

Korai öregedés

Agykárosodás

Stroke

Genetikai változások-elhízás, immunrendszer gyengülés, magas vérnyomás

Csontritkulás

Szívbetegségek

Vesebetegségek

Cukorbaj

Idegesség

Tehát röviden, minden, ami csak lehet.

Igazából a túl sok alvásnak is ilyen következményei vannak.

Lassul a reakció időnk. Ha akár egy órával alszol kevesebbet, már akkor is észre vehető, hogy lassabban végzed el a mindennapi teendőidet. A bepótolás miatt az agyad nap közben kisebb alvásokat alkalmaz. Ezt nem veszed észre, csupán, hogy gyakran ledobsz dolgokat, nem emlékszel mit is mondott a beszélgető partnered, nem veszel észre dolgokat. Tehát elbambulsz.

Azt mondják az elegendő mennyiségű alvás 8 óra. De ez csak egy általánosított idő. Igazából emberfüggő, hogy mennyi is az elegendő. Van, akinek elég 7 óra és vannak olyanok, akiknek 10 óra sem. Ez attól is függ, hogy mennyire voltál leterhelve mostanában fizikailag és szellemileg.

Az sem mindegy, hogy hogy alszunk. Szükséges a csend és a sötét/félhomály a megfelelő kipihentséghez.

Aludni kell még egyet rá – tudományosan bizonyított tény, hogy a zavarosnak, áttekinthetetlennek látszó új információhalmaz másnapra egy jó alvás után rendeződik, világossá válik. Az iskolai tananyag magolása éjszaka áll össze és ágyazódik be az agyban, ilyenkor találja meg a kapcsolatokat a már korábban megtanult információkkal. Ezért is fontos nekünk, diákoknak is az elegendő alvás.

Sajnos nem mindig mi válogatjuk meg, hogy mennyit aludhatunk, hisz lehet, hogy késő estig tanulsz és korán reggel már iskolába mész. De ezt az életvitelt nem tudod sokáig folytatni, mert előbb utóbb a tested jeleket fog adni.

Kövess minket a közösségi média oldalakon is:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Vissza