Érdekességek

A Kandó diákújságíró csapata bevetésen, avagy ilyen volt a Szabadulószoba Kisvárdán 😎

Szerzők: Kiss Olívia Tímea (11.A)
Szabó Dominika (10.C)
Szabó Annamária (11.A)
Rutkai Krisztina

 

Iskolánk diákújságíró csapata az elsők között próbálhatta ki a Szabadulószobát Kisvárdán (Vár utca 33).

Úgy gondoltuk ez a kiruccanás remek alkalom lehet arra, hogy jobban összerázza a mi kis csapatunkat, és végre kipróbálhatunk valami ismeretlent.

De mielőtt rátérünk az élménybeszámolóra, nézzük meg mit takar a szabadulószoba kifejezés, mivel előfordulhat, hogy halvány lila dunsztod sincs arról mi lehet ez.

Nos, ez tulajdonképpen egy piszkosul szórakoztató és érdekfeszítően izgalmas csapatjáték ahol mellesleg felfedezheted a társaid eddig rejtett jellemvonásait. Minden szobához tartozik egy kerettörténet, amelyet a játékmester elmesél nektek. A küldetés általában valamilyen világméretű katasztrófát megakadályozni, és kijutni a csapatoddal egy szobából, amelyet telepakoltak kegyetlenül jól kitervelt ügyességi és logikai feladatok tömkelegével, amelyet nektek, mint világmentő hősöknek kell megoldanotok. De pánikra semmi ok, a játékmester segít, ha elakadtok, senki nem marad bent. Nincs ez másképpen a kisvárdai szabadulószobában sem.

Az biztosan látszik, hogy a King of Escape csapata rendkívüli tapasztalattal rendelkezik a témában. A dolog sikerességét mutatja, hogy több országban is találkozhatunk általuk alkotott szabadulószobákkal, amelyeket már a hotelek és szállodák is kérnek tőlük a látogatók közötti elképesztő sikerre való tekintettel.  Annyit elöljáróban elmondunk, hogy borzasztó nagy figyelmet fordítottak a feladatok és a szobák kialakítására, mesterien megkomponált és logikailag összefüggő feladványokat kreáltak a szórakozni vágyóknak Kisvárdán is.

Jelenleg két küldetés közül választhattok, az egyikben egy emberiség kiírtását tervező MR. Z. nevű őrült tudós által létrehozott, az emberiség nagy részét elpusztítani képes vírust kell ártalmatlanítani és megakadályozni a kiszabadulását. Tudomásunk szerint ez a keményebb szint, és mivel vírusról beszélünk, vélhetően nem árthat, ha rendelkezünk némi kémiai ismerettel ehhez a küldetéshez.
Mi első körben nem ezt, hanem a S.W.A.T nevű szobát próbálhattuk ki, amit abszolút nem bántunk meg. A kerettörténet szerint a drónjaink ellenséges terület felé érve felfedeztek egy rakétakilövő állomást, és mire a csapatunk odaért, az állomás irányíthatatlanná vált, de csak egy óránk maradt a rakétakilövés megakadályozására.

Március 5-ét választottuk eme hősi tettünk végrehajtására. A szabadulószobák előterébe érve már alig vártuk, hogy végre bemehessünk abba a titokzatos helyiségbe. A játékmester üdvözölt minket, a szívünk a torkunkban dobogott, és feszülten de jókedvűen figyeltük a szavait, amelyben a játékot ismertette, majd mindannyian kaptunk egy S.W.A.T. –os mellényt, amiért mondanunk sem kell, mindannyian iszonyatosan odavoltunk.

Itt egy kép arról, ahogy beöltözve gyanútlanul vártuk a bebocsátást, és még nem tudtuk mi vár ránk, a neheze csak ezután következett…

A képen balról jobbra: Rutkai Krisztina, Csákány Martin (12.A), Szabó Annamária (11.A), Bökönyi Richárd (12.C), Horváth Petra (12.C), Kiss Olívia Tímea (11.A), Szabó Dominika (10.C)

Miután beléptünk a négy fal közé, sejtelmes félhomály fogadott minket, a pulzusunk az egekig szökött és mindannyian őrült módon elkezdtünk kutatni számsorok, jelek és egyéb árulkodó nyomok után, amelyek elvezethetnek a következő ponthoz. A fiúk egy földrajzi feladatnál ragadtak, mivel ez nekik volt inkább a „szakterületük” mi lányok pedig logikai feladványokat próbáltunk megoldani. Töretlenül haladtunk előre, hol kevesebb, hol több sikerrel, néhol besegítve egymásnak, néhol pedig a játékmester segítségét kérve, de mindvégig csapatként tökéletes gépezetként együttműködve. Amikor sikerült kinyitni, vagy megtalálni egy újabb nyomot, a szívünk az örömmámortól hevesen kalapált.

Az utolsó feladatnál a rakétakilövésig már alig maradt néhány percünk, a teljes csapat ott volt, és mindenki az utolsó idegszálával is feszülten a feladvány megoldására koncentrált, záporoztak az ötletek. De mint ahogyan az az akciófilmekben is lenni szokott, idegborzolóan elhúztuk a játékidőt az utolsó néhány percig, természetesen nem direkt. Felszabadító érzés volt, amikor az utolsó rejtvény megoldását követően Martin filmbeillő hősiességgel nyomta meg a pusztító rakétakilövést megakadályozó tenyérnyi gombot, amely végérvényesen megállította a rendszert 1 perc 33 másodpercnél.

Hihetetlenül mámorító érzés volt számunkra, hogy megakadályoztunk egy katasztrófát, még akkor is, ha csak egy játék volt az egész.  Örömtől megrészegülten és büszkén hagytuk el a szobát.

A legvégén meghallgattuk a csapat elemzését, ahol több pozitív gondolattal erősítettek meg és vérteztek fel minket. A játék szorosabban összekovácsolt bennünket. Annyira lenyűgöző élményben volt részünk, hogy biztosan kipróbáljuk hamarosan a vírus küldetést is, amely ettől nehezebbnek ígérkezik. Mielőtt elhagytuk a helyet, kaptunk egy igazán érdekes matematikai fejtörőt, amelyet most nem kötünk senki orrára, és amit azóta már megoldottunk. 😎

Visszagondolva egy sereg felesleges dologgal töltöttük az időnket, vagy éppen olyan információkat gyűjtöttünk, amivel nem kellett volna foglalkoznunk, de ezt előre nem tudhattuk, hiszen odabent minden más… megváltozik az ember gondolkodása, mindenkiből mást hoz ki egy égető stresszhelyzet, van, aki erősebbé válik, és van, aki gyengévé.

Azt megállapíthatjuk, hogy jobban megismertük a csapattársunkat, vannak köztünk született vezetők, de olyanok is, akik kiválóan együtt tudnak működni a többiekkel a másik irányítása alatt.

Ez nem csak egy játék, megtudhatod hogyan reagálsz nyomás alatt, hogyan tudsz csapatban dolgozni, hiszen nem mindennap kerül az ember ilyen szorongatóan izgalmas szituációba.

Iskolánk számára különösen érdekes lehet ez a létesítmény, hiszen rendészeti képzést nyújtó intézményként azokat a képességeket fejlesztheti ez a szoba, amelyek előnyösek azok számára, akik ilyen pályára készülnek.

Ha tanácsolhatunk valamit, és esetleg ti is terveztek a barátaiddal, kollégáiddal szabadulószobás szeánszot tartani, igyekezzetek logikusan gondolkodni, közhely, de ebben az esetben iszonyatosan igaz: többet ésszel, mint erővel és koncentráljatok.

Utólag is köszönjük a nagyszerű lehetőséget a King of Escape csapatának. Őszintén mindenkinek ajánljuk a helyet, aki kedveli az ehhez fogható, izgalmas kihívásokat. Számunkra felejthetetlen élmény marad.

Kövess minket a közösségi média oldalakon is:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Vissza